C-RTS: Tankjes uit de fabriek maken plaats

Door Gamebuster op zondag 26 maart 2017 23:38 - Reacties (5)
Categorie: Hobby RTS, Views: 12.215



Tijdens de ontwikkeling van mijn poging tot een RTS in C had ik zojuist het concept van fabrieken af. Omdat tanks de neiging hadden om allemaal op dezelfde positie te gaan staan en ik (nog?) geen collision-detectie heb, had ik een snelle hack gemaakt waarbij tanks proberen van elkaar weg te rijden zodra ze dicht bij elkaar staan (wanneer ze minder dan 32 afstands-eenheden bij elkaar staan; ze zijn tevens 32 lang).

Dit heeft als zeer coole bijwerking dat tankjes netjes ruimte voor elkaar maken zodra ze uit de fabriek rollen, zoals te zien in bovenstaande video.

Hieronder een oudere video, waarin de tankjes op elkaar schieten:

Volgende: C-RTS: Stress-test 01-04 C-RTS: Stress-test
Volgende: Urencriterium 07-'16 Urencriterium

Reacties


Door Tweakers user Liveshort, zondag 26 maart 2017 23:57

Ziet er geinig uit, zo zie je maar dat een relatief simpel mechanisme best voor leuke resultaten kan zorgen. Mag ik vragen welke library (if any) je gebruikt om de tanks te renderen? Dit ziet er stuk strakker uit dan de gemiddelde C terminal interface.

Door Tweakers user Gamebuster, maandag 27 maart 2017 00:17

SDL voor window & input events, OpenGL direct mode voor de lijnjes en blokken. Zo simpel als: reset naar wit scherm, teken lijntjes, repeat. Inefficient maar snel

[Reactie gewijzigd op maandag 27 maart 2017 00:20]



Door Tweakers user ArnieNFW, vrijdag 31 maart 2017 08:08

Heel leuk gedaan en ben benieuwd naar je volgende stappen.

Door Tweakers user Gamebuster, zaterdag 1 april 2017 23:51

ArnieNFW schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 08:08:
Heel leuk gedaan en ben benieuwd naar je volgende stappen.
Zie /b/: C-RTS: Stress-test

Enkele optimalisaties + een mooie benchmark voor zware belasting van de game

Reageren is niet meer mogelijk